Stel jezelf even voor!
Ik ben Aram Meerlo, 29 jaar en woon samen met mijn vriendin in Houten. Dat is direct om de hoek bij Dragintra. Origineel kom ik uit de Achterhoek en ik heb twee studies gedaan. Eerst een jaar bedrijfseconomie en daarna geschiedenisdocent aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen. Twee heel verschillende richtingen, omdat ik niet wist wat ik wilde gaan doen. Voor de klas staan was uiteindelijk ook niet mijn ding.
Na twee jaar werken als logistiek teamleider met wisseldiensten wilde ik wat meer regelmaat. Bij een uitzendbureau vond ik deze baan. Ik had nog niet van Dragintra gehoord, maar auto’s en lease vind ik interessant. Ik zou verantwoordelijk worden voor 1.200 auto’s en dacht: ‘Kom maar op!’ Ook het gesprek voelde goed. Ik kan hier veel leren.
Wat doe je als customer relations officer?
Als CRO manage ik de hele rijdende vloot van grote werkgevers, momenteel voor onze Belgische klanten. Ik ben verantwoordelijk voor de auto’s vanaf het moment dat ze zijn geregistreerd. Daarvoor heb ik veel contact met de werknemers van onze klanten, bijvoorbeeld over de aflevering en tijdens de hele looptijd van het leasecontract. Dat betekent ook tankkaarten aanvragen en vervangende auto’s regelen als er schade is.
Het gaat echt om het beheer van hele vloten. Mijn werk vraagt om kennis van auto’s én contracten. Ook kijk je steeds waar je kosten kan besparen. Daarvoor bepaal ik bijvoorbeeld of een contract verlengd moet worden, of een auto juist moet worden vervangen, omdat die te duur wordt in het onderhoud. Ik hou goed in de gaten wanneer contracten verlopen, om op tijd actie te kunnen nemen. Ook regel ik contractwijzigingen en vraag ik hercalculaties aan als er meer of minder wordt gereden. Ik ben de schakel tussen HR van onze klanten, hun werknemers en leasemaatschappijen.
Wat vind je mooi aan werken bij Dragintra?
De goede begeleiding, het vertrouwen én de verantwoordelijkheid die je krijgt. Al in oktober had ik mijn eerste klant. Kun je de verantwoordelijkheid aan, dan kun je een tweede klant, een derde klant en een vierde klant erbij pakken. Ze kijken goed of je eraan toe bent en je kunt je eigen tempo bepalen. Binnen zeven maanden werd ik verantwoordelijk voor vier klanten met 1.200 auto’s!
Ik krijg veel vrijheid om dingen in te richten, zoals ik dat wil. Je zet het beleid om naar keuzes over de vloot, zoals het soort auto’s en de keuze van de dealers. Je helpt je klant door vooruit te denken en zelf naar de leasemaatschappijen te stappen. Ik mag contracten tekenen voor duizenden euro’s. Doe je dat voor 20 of 30 auto’s, dan gaat het over totaal tienduizenden euro’s. Je moet dus goed opletten!
Je krijgt ook veel ruimte om jezelf te ontwikkelen en kennis op te doen met cursussen, waaronder VNA Leasing. Je kunt meer klanten krijgen, in de breedte groeien bij bijvoorbeeld andere afdelingen, en doorgroeien.
Wat vind je belangrijke ontwikkelingen in je werk?
Als bedrijf zijn we bezig om al die wagenparken te verduurzamen. Daar ligt veel nadruk op. We bestellen steeds meer hybride en elektrische auto’s. Zo kunnen wij een steentje bijdragen.
Hoe is de sfeer?
In onze groep hebben we vriendelijke mensen, die altijd klaar staan om je te helpen als je vragen hebt. Ook kun je sparren met alle collega’s. Het is heel gezellig en er wordt van alles georganiseerd. In Houten zijn we met zestien mensen en ik ga ook veel naar België, waar ik mijn opleiding heb gehad.
Wat wil je toekomstige collega’s meegeven?
Het is belangrijk dat je zelfstandig én als team kan werken. Je komt in een leuk team en je wordt goed ondersteund. Als je je verantwoordelijk opstelt dan krijg je die grote verantwoordelijkheid. Een aanrader!
Kijk snel naar onze vacatures!
Kijk snel voor onze openstaande vacatures bij onze partner Drive Automotive Recruiters
- International Key Accountmanager
- Commerciële binnendienst: Order Desk Officer
- Commerciële binnendienst: Customer Relation Officer